علت سروصدا بلبرینگ و رولبرینگ و روش جلوگیری

صدای بلبرینگ

علت سر و صدای بلبرینگ و رولبرینگ و روش جلوگیری از آن به شرح زیر می باشد:
  • زیاد بودن قطر کنس داخلی بلبرینگ و رولبرینگ روی شفت باعث انبساط بیشتر کنس داخلی و کم شدن لقی داخلی می شود.
*  روش جلوگیری و حل مشکل : شفت سنگ زده شود تا انظباق بین شفت و کنس داخلی ایجاد شود در صورتی که امکان سنگ زدن وجود نداشته باشد باید از بلبرینگ و رولبرینگ با لقی بیشتر استفاده شود.
  • تغییر شکل و ابعاد قطر داخلی یاتاقان  که باعث می شود کنس خارجی بلبرینگ در داخل آن بچرخد.
* روش جلوگری و حل مشکل: استفاده کردن از بوش استیل
  • از بین رفتن روغن یا گریس به دلیل انتخاب اشتباه نوع آن با محل مورد استفاده، دما و چرخش.
* روش جلوگیری و حل مشکل: از روغن و یا گریس مناسب با شرایط کارکرد استفاده شود.
  • سطح روغن ممکن است در اثر خرابی آب بندی پایین رفته باشد.
  • ناکافی بودن مقدار گریس در داخل یاتاقان
* روش جلوگیری و حل مشکل: سطح روغن تا نصف پایین ترین ساچمه بلبرینگ و رولبرینگ رسانده شود.
  • ناکافی بودن لقی داخلی بلبرینگ و رولبرینگ بخصوص در مواردی که شفت گرم می شوداین باعث انبساط کنس داخلی بلبرینگ و رولبرینگ و کم شدن لقی می شود.
* روش جلوگیری و حل مشکل: لقی داخلی بلبرینگ و رولبرینگ چک شود که درست انتخاب شده باشد.
  • ورود ذرات سنگ ریزه و گرد و غبار و آلودگی های دیگر داخل یاتاقان
* روش جلوگیری و حل مشکل: یاتاقان ها تمیز شوند آب بندی های کهنه تعویض شوند و یا طراحی آنها بهبود یابد.
  • آب اسید رنگ یا مواد خورنده دیگر وارد یاتاقان می شود.
* روش جلوگیری و حل مشکل: برای بهتر شدن وضعیت آب بندی یک عدد کاسه نمد در قسمت پشت یاتاقان نصب شود.
  • خارج از مرکز بودن قطر داخلی یاتاقان ها
  • یکنواخت نبودن تکیه گاه یاتاقان ها
  • کم بودن قطر داخلی یاتاقان ها
  • پیچیدگی و تغییر شکل یاتاقان ها

* روش جلوگیری و حل مشکل: چک کردن قسمت داخلی یاتاقان ها و در صورت لزوم تصحیح قطر اطمینان از مسطح بودن تکیه گاه بلبرینگ و رولبرینگ شیمز ها بر تمامی سطح تکیه گاه بلبرینگ و رولبرینگ را پر کرده باشند.

  • آب بند با قطعات ثابت تماس پیدا می کند.
* روش جلوگیری و حل مشکل: کلرنس کاسه نمد دوار چک شود تا وضعیت تماس مشخص شود وضعیت هم محوری چک شود.
  • موقعیت قطعات
* روش جلوگیری و حل مشکل: با قرار دادن شیمز بین یاتاقان و کاور پیش بار محوری روی بلبرینگ و رولبرینگ اعمال شود.
  • دو بلبرینگ و رولبرینگ ثابت روی یک محور
  • ناکافی بودن لقی بلبرینگ و رولبرینگ
* روش جلوگیری و حل مشکل: کاور های یاتاقان ها به یک سمت حرکت داده شود با استفاده از شیمز لقی مناسب بین یاتاقان ها و کنس خارجی بدست می آید در صورت امکان برای کم کردن حرکت محور شفت پشت کنس خارجی نصب شود.
  • لکه های مسطح روی ساچمه ها ناشی از سرخوردن به دلیل راه اندازی های سریع.
* روش جلوگیری و حل مشکل: ساچمه با چشم بررسی شوند در صورت مشاهده لکه های عمیق بلبرینگ و رولبرینگ ها تعویض شود.
  • خمیدگی محور در اثر قطر نامناسب پله روی شفت.
* روش جلوگیری و حل مشکل: محور شفت دوباره تراشکاری شود.
  • پله شفت با آب بند تماس دارد.
* روش جلوگیری و حل مشکل: پله روی محور در محل قرار گرفتن مجدد ماشین شود قطر پله شفت با مقدار توصیه شده توسط کارخانه سازنده چک شود.
  • مهار ناکافی بلبرینگ و رولبرینگ در داخل یاتاقان ها باعث تغییر شکل کنس خارجی می شود.
* روش جلوگیری و حل مشکل: با ماشین کاری یاتاقان ها تغییر شکل حذف می شود.
  • تابدار شدن آب بند بلبرینگ و رولبرینگ.

* روش جلوگیری و حل مشکل: پله داخل یاتاقان ها مجدد ماشین کاری شود.

 

تماس با ما

021-36058907
021-36055448
021-36055456
021-44530807
 
تلگرام و واتس اپ   56 45 013 0903
 
آدرس: تهران خیابان امیرکبیر مجتمع امیرکبیر طبقه دوم واحد 24
 

بلبرینگ فیدار پارسیان در شبکه های اجتماعی

 

بلبرینگ فیدار پارسیان در یک نگاه

بلبرینگ فیدار پارسیان با سالها تجربه در زمینه واردات و فروش بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان صنعتی و شناخت نیاز های صنایع به خرید بلبرینگ و رولبرینگ توانسته است با استفاده از کارشناسان و افراد مجرب اقدام به واردات و فروش بلبرینگ اصلی از نوع بلبرینگ SKF و بلبرینگ FAG و بلبرینگ ژاپنی و بلبرینگ چینی صنعتی نماید و رضایت مشتریان زیادی را برآورده نماید.